25.04.17

Feud: Bette and Joan

| Season 1 |
_______

We don't have to be best pals. Just allies.


1.01 Bette and Joan - 1.02 The Other Woman - 1.03 Mommie Dearest - 1.04 More, or Less - 1.05 And the Winner is... (The Oscars of 1963) - 1.06 Hagsploitation - 1.07 Abandoned! - 1.08 You Mean All This Time We Could Have Been Friends?

zdroj: www.imdb.com
Ryan Murphy má neskutečnou schopnost vybrat dobré téma a první řadou vždycky okouzlit. U seriálů jako Nip/Tuck a Glee to bohužel dlouho nevydrželo, u antologie American Horror Story je to střídavě oblačno. Tušila jsem proto, že Bette and Joan bude boží a nespletla jsem se. Úžasné kulisy, barvy, kamera, obsazení... Murphy to prostě umí, jen nesmí dostat čas to překombinovat. Doufám ale, že v případě takto krátkých, na sebe nenavazujících řad se to ale nestane.

Jessica Lange (Joan Crawford) hraje neustále to samo - stárnoucí, zahořklé a neuznané ženy, na které svět zapomněl. Je v tom naprosto skvělá, to nepopírám, ale je to pořád to stejné dokola - z toho důvodu jsem byla ráda, když přestala dělat American Horror Story. Jestli ta role ale někde byla na svém místě, tak to bylo tady. Můžu říct, že jsem si ji užila, fakt umí. Susan Sarandon (Bette Davis) miluju, takže jsem byla v sedmém nebi. S obsazením ústředních postav udělali neskutečnou práci a víceméně tím všechno vyhráli, protože na těchto dvou dámách to celé stálo. Je to herecký koncert.

Stanley Tucci (Jack L. Warner) je potěšením vždycky, byť jeho role vůbec nebyla sympatická; Catherine Zeta-Jones (Olivia de Havilland) pro mě byla k nepoznání, ale byla skvělá; Kathy Bates (Joan Blondell) a Sarah Paulson (Geraldine Page) jsou zárukou skvělého výkonu; a Kiernan Shipka (B. D. Merrill) mě příjemně potěšila. Hodně se mi líbila postava Mamacity (Jackie Hoffman) a Pauline Jameson (Alison Wright) - jedna měla srdce ze zlata a nezdolnou sílu a druhá předběhla svou dobu natolik, že jí úplně utekla.

Celá minisérie je kritika na mašinérii Hollywoodu, která je obzvlášť krutá k ženám - zatímco talentovaný herec najde práci i za zenitem a to pravděpodobně v podobě důstojné role, zralá talentovaná herečka měla smůlu, protože nešlo o to, co uměla, ale nakolik byla uznaná za šukatelnou. Murphy to načasoval chytře, když vezmeme v úvahu protesty, které cloumají Hollywoodem poslední dobou. Příjemně mě překvapilo, že byly v příběhu dokumentární vložky, které skutečně fungovaly, a že se série netočila jenom kolem natáčení What Ever Happened to Baby Jane?, ale měla mnohem větší přesah.

Celkově si myslím, že ať už znáte What Ever Happened to Baby Jane?, slyšeli jste historky kolem toho nebo jste fanda jedné z hereček, bude vás to bavit. A pokud vám nic z toho nic neříká, je to pořád super kostýmové drama. Můžu vřele doporučit a těším se na druhou řadu.

By 1970, there will be six million more women than men. 52% of total population. Do you know what this means? Studios will have obligations to make half of stories about women, by women, for women. It only makes economic sense.
Keep your head up.
Your day is coming.